KMI skaičiuoklė – kaip ja naudotis?

KMI (kūno masės indeksas) teoriškai parodo ar žmogus yra optimalaus svorio, ar visgi turi antsvorio/yra per liesas. Žinant savo kūno svorį ir ūgį, jį apskaičiuoti yra visai nesudėtinga, tereikia kūno masę kilogramais padalinti iš ūgio centimetrais pakelto kvadratu. Gautas rezultatas – tai skaičius, kuris ir yra jūsų indeksas, rodantis ar turėtumėte imtis atitinkamų veiksmų ar tęsti tai, kuo užsiimate ir kuo maitinatės.

Pateikiame lentelę, kuria galite naudotis, norėdami sužinoti savo KMI reikšmę. Atkreipiame dėmesį, kad šie skaičiai yra teoriniai ir reikšmė nebūtinai turi būti tiksli. Netikslumų dažnai pasitaiko sportuojantiems asmenims, nes jų kūno masę didina raumenys. Kuo daugiau žmogus sportuoja, tuo sunkesni tampa jo raumenys, tad net jei jo KMI reikšmė bus lygi 26, tai dar nereiškia, kad šis aktyvus žmogus turi antsvorio. Prie kiekvienos reikšmės pateikiame rekomendacijas, ką turėtumėte daryti toliau savo situacijoje

KMI indeksas <18,5

PER MAŽAS SVORIS

Su mitybos specialisto pagalba arba turint atitinkamų žinių – papildyti mitybą didesnės energetinės vertės produktais, esant poreikiui papildomai vartoti vitaminus ir mineralus. Rekomenduojama atlikti kraujo tyrimus, tam kad galima būtų nustatyti trūkstamų medžiagų kiekius bei įsitikinti, jog organizmo nealina anemija ar kitos ligos.

KMI indeksas 18,5-24,9

NORMALUS SVORIS

Palaikyti esamą svorį taisyklinga mityba ir taip užtikrinti, kad svoris ir tuo pačiu KMI reikšmė nepasiektų normos ribų ir jos neviršytų.

KMI indeksas 25-29,9

ANTSVORIS

Šią reikšmę išvydę žmonės neturėtų išsigąsti, tiesiog susiimti ir šiek tiek labiau save prižiūrėti. Venkite produktų, sudėtyje turinčių cukraus. Pamažinkite druskos kiekį, kad organizme nesikauptų skysčiai ir vartokite daugiau vandens, kad jie greičiau pasišalintų. Taip pat galite su eksperto pagalba susidaryti rekomenduojamą mitybos planą, kuriame bus nurodomas jūsų organizmui reikiamas kalorijų kiekis. Nepakenks ir aktyviau pajudėti – daugiau vaikščioti, galbūt užsirašyti į sporto klubą ar jogą. Jums reikės išjudinti kūną ir pagerinti medžiagų apykaitą. Neapleiskite savęs ir skirkite sau ir savo mitybai papildomo dėmesio.

KMI indeksas 30-34,9 ir daugiau

I-III LAIPSNIO NUTUKIMAS

Jei reikšmė rodo daugiau nei 30, mes rekomenduojame pasitarti su mitybos specialistu. Nebesivadovaukite trumpalaikėmis dietomis ar pažįstamų rekomendacijomis – dietologas ar sveikos gyvensenos ekspertas tikrai išsamiai galės paaiškinti kaip jums maitintis, kiek kilokalorijų galite suvartoti ir kokį aktyvumo lygį pasirinkti kūno svoriui sureguliuoti. Tinkamai pasirinkus veiksmus – rezultatai gali nustebinti greičiau nei manote ir tuo pačiu jūs išvengsite dėl antsvorio gresiančių ligų (cukrinio diabeto, širdies ritmo sutrikimų, skrandžio refliukso ir t.t.). Pats laikas į savo kūną pažiūrėti rimtai ir skirti jam visą įmanomą dėmesį.

Naudodamiesi KMI skaičiuokle turėtumėte žinoti, jog ji skirta 25 – 60 m. amžiaus žmonėms ir nereikėtų jos painioti su idealaus svorio skaičiuokle. KMI skaičiuoklė orientuota į tai, jog žmogus įvertintų savo kūną ir imtųsi atitinkamų veiksmų. Jei KMI yra per mažas – tuomet reikėtų papildyti mitybą reikalingais elementais ir produktais, jei per didelis – kreiptis į mitybos specialistą ir pasirinkti tinkamą mitybos planą. Dėl šios orientacinės paskirties KMI skaičiuoklės reikšmių intervalas yra pakankamai platus. Tuo tarpu skaičiuojant idealų svorį jau yra vertinamas ir konkretus žmogaus amžius, lytis bei aktyvumo lygis. Taip nustatant, kiek jam rekomenduojama sverti. Jei norite išsamesnės konsultacijos ar abejojate dėl savo KMI normos, jums patarti ir į klausimus atsakyti gali šeimos gydytojas ar dietologas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *