Svorio metimas – 3 klaidos, kurių geriau nedaryti

Neretai svorio metimas tampa manija, kuri aptemdo protą ir net gi gali padaryti negrįžtamos žalos jūsų organizmui. Norėdami pasiekti greitų rezultatų laikomės alinančių dietų, dėl kurių gali sutrikti visa mitybos sistema, atsirasti skrandžio problemų, pradėti slinkti plaukai, oda gali tapti sausesnė ir problematiškesnė, o aplinkinius nuolat gąsdinsime savo nepastoviomis nuotaikomis. Kad to išvengtume, turėtume žinoti kelias, dažniausiai pasitaikančias klaidas. Jei jų išvengsime – svorio metimas bus daug paprastesnis ir naudingesnis tiek jūsų kūnui, tiek emocinei būsenai.

Porcijų mažinimas

Dažnai, ypatingai iš vyresnio amžiaus patarėjų, galime sulaukti rekomendacijos – tiesiog mažiau valgyti ir tokiu būdu kovoti su antsvoriu. Deja porcijų mažinimas, ypač staigus, gali duoti atvirkštinį rezultatą ir nereikalingi kilogramai tiesiog nepajudės iš vietos. Taip nutinka tuomet, kai imame ir drastiškai sumažiname suvartojamo maisto kiekį ir organizmas jaučia nuolatinį alkį. Tokiu atveju – alkis yra signalas mūsų kūnui, kad artėja badmetis ir jam reikia pasiruošti, t.y. sulaikyti visus tam reikalingus riebalus ir neleisti jiems pasišalinti. Tai natūrali, gamtos padiktuota organizmo reakcija ir prieš ją kovoti bus tikrai sunku. Taigi, kad kūnas nejaustų maisto deficito, sumažinus porcijas, valgyti reikėtų dažniau. Kas 2-3 val. nedideliais kiekiais vartokite mažesnio kaloringumo produktus, kad skrandis ir visas žarnynas nuolatos turėtų darbo, bet tuo pačiu nebūtų smarkiai apkrautas. Pradėkite nuo ankstyvo ryto – iš pradžių vandens stiklinė organizmui pažadinti, vėliau pusryčiai, priešpiečiai, pietūs ir t.t. Toks mitybos principas užtikrins, kad per dieną nesijausite alkani ir vakarienės metu nepersivalgysite.

Saikingas graužimas

Čia mes kalbame ne apie nuolatinį kramsnojimą, o apie savęs graužimą. Mūsų pasąmonė – yra pagrindinis variklis ir nuo jos labai priklauso, ar sėkmingas bus svorio metimas. Daugeliui nutinka taip, jog valios ir pastangų neužtenka ir jau po savaitės ar net kelių dienų imame ir palūžtame sutikę pasivaišinti gabalėliu šokolado. Tuomet jaučiamės kalti, kad neatlaikėme iki galo ir „nurašome“ visą dieną sakydami: „na šokolado jau suvalgiau, dieta baigėsi, tai ir kepsnio vakarienei neatsisakysiu, ir ledais pasimėgausi. O prie dietos grįšiu nuo pirmadienio..“. Svarbu yra suvokti tai, jog šokolado gabalėlis tikrai nepadarys tiek žalos, kad dėl jo būtų verta viską pradėti iš naujo. Verčiau suvalgykite šokolado su pasimėgavimu ir išdidžiai atsisakykite vakarienės. Jokiais būdais nesmerkite savęs, juk geriau vienas šokolado gabalėlis šiandien, nei visa šokolado plytelė savaitės gale, kai senų įpročių pasiilgęs organizmas reikalaus kompensuoti trūkumus.

Vaisiai

Geriausias užkandis – vaisius?

Patarimų kaip sulieknėti tikrai netrūksta nei žurnaluose, nei internetiniuose portaluose. Kaip taisyklė, kas antrame straipsnyje, siūloma užkandžius, tokius kaip šokoladas ar sausainis, pakeisti vaisiais. Ir ča mes susiduriame su trečiąja klaida. Vaisiuose taip pat yra cukraus (dar vadinamos fruktoze) vienuose daugiau, kituose mažiau. Ir nors fruktozė skiriasi nuo įprasto cukraus, net gi galime sakyti, kad ji yra palankesnė kūnui, vis gi turėtume jausti saiką ir pasirinkti vaisiams tinkamą laiką ir kiekį.

Saldesnius vaisius, tokius kaip vynuogės, bananai, melionai geriausia valgyti pirmoje dienos pusėje. Taip gausite energijos, o organizmas iki vakaro suspės įsisavinti visus angliavandenius ir vaisiuose esančią energiją. Po pietų rinkitės mažiau fruktozės turinčius vaisius, tokius kaip obuoliai ar kriaušės. Vaisių vartojimas taip pat gali klaidinti dėl didelio kiekio vandens, tad jei jų vakare suvalgysite per daug – skysčiai organizme susilaikys ir svarstyklės ryte gali rodyti visai ne tai, ką norėtumėte matyti.

Žinant šias, dažniausiai pasitaikančias klaidas, svorio metimas taps ne tokiu skausmingu, rezultatais mėgausitės greičiau, o ir nuotaika bus pakylesnė, nes jausite, jog viską darote teisingai ir judate teisinga kryptimi. Venkite alkio jausmo, saikingai valgykite vaisius ir svarbiausia nesigraužkite, jei vieną dieną nukrypote nuo tikslo. Sugrįžkite prie to, ką darėte iš karto ir nelaukite dar vieno naujo pirmadienio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *