Vietoj veiksmingos dietos – paprastos taisyklės ir ilgalaikis rezultatas

Kai norime sulieknėti imamės pačių įvairiausių veiksmų ir kartais pamirštame, kad net jei pavyks pasiekti norimų rezultatų, vis gi po to visa tai gali sugrįžti atgal su kaupu. Kiekvieną kartą pradėdami laikytis dietos iš pradžių pagalvokite, gal geriau laukti rezultato šiek tiek ilgiau, bet jį turėti visam laikui? Ilgalaikės dietos, arba tiksliau mitybos principai – tai veiksmingiausias metodas turėti tokį kūną, apie kokį svajojote. Laikytis jos bus tikrai paprastai jei pavyks perprasti kelias nesudėtingas taisykles ir mėgautis ilgalaikiais rezultatais.

Baltymai ir krakmolas nedera

Turbūt esate ne kartą girdėję, kad žmonės derindami maistą atsisako kartu valgyti baltyminį ir krakmolingą maistą. Kodėl? Baltymai yra virškinami rūgštinėje skrandžio terpėje, o krakmolingi – šarminėje. Dėl šio nesutapimo, vienu metu pavartojus abiejų tipų produktų – skrandžio terpė neutralizuojasi ir virškinimo procesas užtrunka daug ilgiau todėl po tokių pietų ar vakarienės ima miegas, nesinori nieko aktyviai veikti, o kilogramai kaupiasi ten, kur mažiausiai norisi. Venkite tokių derinių kaip mėsa su bulvėmis ar makaronais, sūris su duona, dribsniai su pienu – ir džiaukitės nuosekliai krintančiu svoriu.

Rūgštus maistas nedera su krakmolingu

Kaip ir pirmuoju atveju, priežastis ta pati – nesuderinamas maistas palaipsniui kenkia jūsų organizmui, nes yra virškinamas skirtingose terpėse. Nors kulinarijos šefai teigia, jog geriausias derinys saldu, sūru, rūgštu – jūs, gerbdami ir mylėdami save ir savo kūną, tokiais patiekalais mėgautis turėtumėte pakankamai retai. Šventės ar kitos progos – gali būti išimtimis, bet ne pagrindais kasdieninei mitybai. Netinkamos mitybos pavyzdžiai būtų tokie: pomidorų salotos su duona, makaronai su saldžiarūgščiais padažais, ryžiai su vištiena ir ananasais

Kas dera tarpusavyje?

Visas ilgalaikės veiksmingos dietos principas pagrįstas produktų suderinamumu. Tad iš ankstesnių pavyzdžių išmokę, kas nedera, dabar turėsite tik perprasti tai, kas jūsų organizmui palanku. Baltymus vartokite atskirai, nemaišykite jų tarpusavyje, tad jei valgote mėsos produktą – nepridėkite prie jo kiaušinių ar sūrio. Pieną, kefyrą, jogurtą vartokite kaip atskirus produktus, ne sudedamąsias dalis. Vis gi niekada nesuklysite prie mėsos ar žuvies priderinę daržovių, tokių kaip agurkai, cukinijos, morkos ir t.t.

Neapkraukite organizmo mišrainėmis

Nenaudokite daugiau nei 6 produktų viename patiekale. Geriausia atsirinkite 4-5 norimus ir šeštąją vietą palikite pagardams – šaukšteliui alyvuogių aliejaus ar griežinėliui citrinos. Pirmiausia tokį kiekį produktų bus nesudėtinga suderinti tarpusavyje, taip pat bus paprasčiau ir organizmui, kai jam reikės su tuo maisto kiekiu susidoroti. Taip bus užtikrinamas greitas maisto virškinimas ir lengvesnis naudingų medžiagų įsisavinimas, bei be abejo nauda jūsų dailioms kūno formoms. Kad veiksmingos dietos taptų kasdienybe, rekomenduojame užsirašyti arba atsispausdinti žemiau pateikiamus derinius ir bent jau pradžioje jais vadovautis. Vėliau, pamatysite, kaip perpratus kelias nesudėtingas taisykles maistas taps jūsų ištikimu ir palankiu sveikatai gyvenimo palydovu. Jei vis gi esate restoranų ir kavinių nuolatinis lankytojas, prieš užsakydami išsiaiškinkite patiekalų sudedamąsias dalis ir jei, jūsų įsitikinimu yra nederančių produktų, tiesiog vieno ar kito paprašykite nedėti.

Rinkitės tinkamus derinius:

  • Daržovės + kitos daržovės
  • Daržovės + krakmolas
  • Daržovės + baltymai
  • Daržovės + riebalai
  • Vaisiai + vaisiai (to paties rūgštumo lygio)

Šių derinių atsisakykite: 

  • Baltymai + krakmolas
  • Baltymai + cukrus
  • Baltymai + rūgštūs vaisiai
  • Daržovės + vaisiai
  • Daržovės + cukrus
  • Riebalai + krakmolas
  • Riebalai + baltymai
  • Krakmolas + vaisiai
  • Vaisiai + cukrus

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *